27% młodych Polaków poświęca na gry nawet pięć godzin dziennie – raport z badań

Obraz1Ukazał się raport z badańCyfrowi tubylcy. Co warto wiedzieć o pokoleniu online?przeprowadzonych przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii we współpracy z portalem Gamekit.com. Dostarcza on informacji na temat polskiej młodzieży na tle młodych ludzi z innych krajów. W badaniu wzięło udział blisko 2500 młodych ludzi w wieku 14-18 lat z Polski, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Brazylii.

Z badania wynika m.in. - jak możemy przeczytać w opublikowanym raporcie - że „Nastolatki w Polsce częściej niż w innych krajach korzystają ze smartfonów (71%)”. I dalej: „Na drugim miejscu są Hiszpanie (59%), a podium zamykają Turcy (51%)”. Autorzy raportu tłumaczą również, że „Większość badanych niezależnie od kraju posiada smartfon na własność - najniższy odsetek użytkowników współdzieli takie urządzenie np. z rodziną”.

Młodzi Polacy także częściej niż ich rówieśnicy z innych krajów korzystają z komputera stacjonarnego. Okazuje się, że „korzysta [z niego] ponad połowa badanych (53%), co na tle USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Brazylii daje najwyższy wynik”. Inaczej rzecz wygląda, jeśli chodzi o tablety. Nie są one popularne wśród polskiej młodzieży – korzysta z nich tylko 18% młodych ludzi.

Z raportu możemy dowiedzieć się ponadto, że „Polscy respondenci podążają też za nowościami - w ubiegłym roku 29% z nich stało się posiadaczami nowego smartfonu, 16% tabletu, a 21% laptopa”.

A ile czasu młodzi Polacy poświęcają grom? „Z badania wynika, że 39% polskich i 35% hiszpańskich nastolatków poświęca na gry 3-4 godziny dziennie - czytamy w raporcie. - Natomiast kolejno 30% i 33% z nich spędza przed ekranem do 2 godzin, a 27% młodych Polaków i 28% Hiszpanów nawet powyżej 5 godzin”. Ciekawe jest także, że na ogół wybierane są gry zespołowe. Tylko 23% młodych Polaków gra w gry przeznaczone dla jednej osoby. Przy czym polska młodzież rzadko gra z kimś z rodziny – z rodzeństwem 4%, a z rodzicami jeszcze mniej, bo tylko 2%.

Czy te badania powinny nas rodziców niepokoić? Czy raczej powinniśmy zaufać konkluzji zawartej w podsumowaniu raportu: „Pomimo zakotwiczenia w cyfrowej rzeczywistości nowe pokolenie wciąż ma potrzebę kontaktu z rówieśnikami oraz nawiązywania nowych przyjaźni, także międzynarodowych”?

Cały raport dostępny jest tutaj.


(swresearch.pl)

Zdjęcie ilustracyjne/Pixabay.com
Fixed Bottom Toolbar